Ingrid D. Roefs - Ander spoor

• PDF
Gebruikerswaardering: / 0
LaagsteHoogste

Ander spoorChrystianne stelt vast dat haar leven op een voortschrijdend afbraakproject lijkt. Haar echtgenoot Sander is een onbereikbare wannabe in upperclass geworden. Een omgeving waar haar ‘vertederend eenvoudige afkomst’ ernstig misstaat... Haar kinderen lijken tot haar verdriet een groeiende hekel aan haar te hebben. Zelfs de aanvankelijke euforie om haar nieuwe vriendinnenclub bij de Openbare Golfclub loopt gestaag averij op, om plaats te maken voor frustraties en teleurstellingen. En hoe harder zij haar best doet om aan ieders verwachtingen te voldoen, hoe meer zij het verleert zichzelf te zijn.

Gelukkig zijn er ook nog Astrid, de vrouw bij wie ze wél vriendschap vindt en Michiel, haar geheime zielsverwant en ‘Nieuwe Bloem’. Maar wat hebben zij te maken met haar abrupte levenseinde?

In een woord: fantastisch.

In meer woorden:  Ik ben echt fan van dit boek, dat nota bene het debuut van deze Ingrid D. Roefs is! Ander spoor is een boek dat als Literaire Thriller in de markt is gezet, maar dat is wat misleidend. Het geen bloedstollend spannend boek en het gaat niet over moord of opsporing of iets dergelijks. Toch heb ik het in 1 ruk uitgelezen, omdat het boek van begin tot einde een heerlijke onderhuidse spanning opbouwt. Je wil na de heftige proloog maar 1 ding: weten hoe het toch heeft kunnen gebeuren dat hier een vrouw in haar auto voor de trein aan haar einde is gekomen. Hierbij word je meegenomen langs allerlei emoties: eenzaamheid, verdriet, angst, ergernis, hoop en ja... toch ook echt wel spanning in de vorm van almaar groeiende nieuwsgierigheid. Bovendien heb ik het als uniek ervaren dat ik tijdens het lezen zowel heb zitten grinniken als grienen. Geweldig toch?!

Dus kortweg:

• Geweldig boek voor iedereen die van razend snel lezende, moderne romans houdt. Mijn tip is wel: ga het lezen als je een vrije dag voor de boeg hebt, want eenmaal begonnen, kan en wil je niet meer stoppen.
  • Ander spoor is meer een psychologische thriller, of (zoals ik er vaker over heb gelezen) een spannend drama, dan een keiharde thriller.

Bestel dit boek bij Bol.com...